Wahlbergskan

Alla inlägg under juni 2010

Av Linda Wahlberg - 23 juni 2010 06:44

Igår fick hundpatrullen Linda och Linnea hämta en hund vid gränby, Chester.
På nått sätt är det alltid MIG folk ringer och de vet att jag är blödig och säger Ja.
Visst det är en jätte snäll hund men jag känner verkligen inte för att ha en hund i dagens läge, för det första så kostar det och för det andra vill jag välja hund själv.
Men nu är läget som det är, ska få upp han i vikt och låta han varva ner sen tänker jag titta efter ett pålitligt och livslångt hem åt honom.
Känner inget speciellt för honom, han har fina ögon de e nog allt.
Men det blir så bra så, den här tiden här.


Idag ska Alfons få vara hemma, tror jag.
Hoppas på fint väder så att vi kan gå ner till stranden och bada lite, får hunden en bra promenad iaf....

Varför känner jag mig sjukt ensam idag för? Det känns så hopplöst när jag får nått kastat på mig, ta detta inte negativt och tänk på att idag är en dålig dag.
Men just nu, i mitt liv, har jag inte råd med en hund. Den behöver dyrt foder, den behöver trimmas, klippa klor och mycket,väldigt mycket motion...
Visst, motions biten är ju inge problem men den stora kostnaden ligger ju vid trimmning, klo klippning, och speciellt foder..
Tror folk att jag är gjord av pengar?
För det kan jag tala om för er att vi INTE är, vi har det skit jobbigt bitvis med pengar, vill hellre köpa kläder till mig själv än att gå och klippa en hund.
Men nu är läget som det är och jag ska självklart ge honom ett bra hem..tills han har fått lite hull och känner sig stadig.


Nu ska jag äta frukost.

Ta hand om er

Av Linda Wahlberg - 22 juni 2010 14:01

Jag tänkte att jag skulle gå ut och gå idag,men det blev absolut INGET av det jag egentligen hade tänkt mig!
Jag sitter inne, är trött och mår dåligt, kul...

Skulle städa men det får vänta, bara jag inte börjar bli sjuk nu för det har jag verkligen inte tid med.
Så istället sitter jag i soffan, äter kaviar mackor och dricker vatten, kollar på nån rutten kärleksfilm, men det är ganska mysigt ändå!
Kissemiss har precis gått ut så nu fick jag hela soffan för mig själv, tackar!!

Måste ta fram nått ätbart åt familjen också, själv ska jag äta gröt till middag.
Magen behöver nog det idag!

  

Av Linda Wahlberg - 22 juni 2010 10:35

Idag är det varmt och soligt, det är så trevligt att vakna upp till solen som lyser upp hela rummet.
Gick upp vid halv nio, klädde på sonen kläder och utfodrade honom och smörjde in honom med solkrämsfaktor 50.
Sen bar det av till dagis, där sprang barnen i en vatten spridare och lekte.
Jag själv ska bara vara hemma idag, alldeles själv och bara ta det lugnt, små städa och sola lite. Tror jag behöver det.

På torsdag ska jag på arbetsintervju, ska bli skönt att få arbeta natt, tjänar också bättre än dag, men det är bara extra eftersom jag börjar studera igen i höst, men kan nog klämma in lite arbete även fast jag gå i skolan.
Längtar tills höst, jag vet att man inte får säga så just nu men jag gör faktiskt det.

Fast jag längtar tills oktober ännu mer, för då kommer mitt syskonbarn. Jag ska bli faster, hur underbart låter inte det!!   


Sitter just nu i skrivande stund och väntar på ett svar, vet inte om jag kommer att få det men jag hoppas att jag får de snarast. Vill bara veta hur framtiden blir, hur denne person tänker angående mig. Jag kanske blir ledsen och besviken men ärlighet är bättre än svek och ignorans.
Varför är det biologiska bandet så känsligt? Varför känner jag så starkt för det?


Nej nu ska jag sitta här et tag innan jag tar tag i allt.
Det är en ny dag imorgon, en ny och förhoppningsvis positiv dag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards