Wahlbergskan

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Linda Wahlberg - 5 juli 2010 21:05

Idag har Alfons och jag åkt från Knivsta med buss in till Uppsala, från Uppsala ut på landet till farmor för att sen bada i poolen och träffa lillebror, zorro, samt Lizette med bebis i magen.
Sen fick vi skjuts in till gränby för att sen ta bussen där ner på stan, väl nere på stan vart de en lång väntan på lantis bussen ut till oss men medans vi väntade kom Alfons mormor för att träffa oss. Hon hade med sig en buss till Alfons, som han älskar.

Han stoppar in andra bilar och leksaker i den där gigantiska bussen.
Bussen kom och vi hoppade på, trodde jag skulle få hoppa in i en bastu men den var aldeles perfekt kall, så skönt med tanke på att det vart riktigt varmt idag.

Klev av bussen för att hoppa in i bilen och styra hemmåt ( jepp jag bor på landet )

iofs så tar bilfärden från bussen ca 3 minuter, nått sånt..

Pappan i huset var hemma och hade lagat mat, jag åt gröt alfie åt köttbullar med ris.

Pappan har cyklat och handlat och nyligen kommit hem, 1,2 mil enbart för att handla. Sjukt duktig.
Själv ska man vara ett fetto och baka imorgon, så om nån vill komma och fika så finns det kärleksmums hemma hos mig imorgon   


Nu ska jag kolla så att min (ibland) förvirrade sambo fick me allt, sorry babe..


Kärlek till hela min familj och vänner

Av Linda Wahlberg - 5 juli 2010 09:17

Idag börjar Alfons sommarlov, hela 5 veckor ska han vara hemma med mig.
Jag har planerat en hel del utflykter, billiga också. Känns inte som att man behöver spendera en förmögenhet när han enbart är 4 år, han uppskattar det lilla. Han blir super glad av att få åka tåg och äta glass på stan, mata ankor och gunga. Som sagt mitt barn är super enkelt.

och att bada i farmors varma pool där man kan hoppa från kanten tycker han också om.
Det ska bli mysigt att å rå om honom varje dag, sova ut och mysa.


Igår målade P en sida på huset, jag klippte gräsmattan och satte upp belysning på tomten, Alfons badade lite i poolen och lekte i solen, men egentligen var det för varmt att hålla på med det igår, vi drog oss senare ner för ett iskallt dopp i Mälaren, ligger ju bara nån kilometer bort så de är perfekt.

Idag har vi inga planer tänkte kanske åka in till stan för att hälsa på nån jävel eller så håller vi oss på hemma plan, klipper klart gräsmattan och målar på huset.
Vi får se hur det blir.


  

Har tänkt på en sak....
Vissa kanske tar åt sig och det är INTE min mening..eller?

Jag ser dessa människor som har fyllt 30 år, beter sig som om de vore 18 igen.
Fryser ut, snackar skit och vågar inte stå för vad det säger. Är inte det en varningsflagga så säg.
Det är så tragsikt att se detta så man blir mörkrädd, jag är LIVRÄDD för att bli en sån där inskränkt 30 årig sak.

 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards